hemkomsten

nu har vi varit på Åland nästan 1 hel månad, jag stor städade innan jag åkte och måsta stor städa igen när jag kom hem :-(

Nåja det e ju inte lätt för en man att kunna ta hand om sig själv och hushålls sysslorna eftersom han aldrig brukar göra det annars......det ända som jag vart glad över var att han faktist hade lyckats kommi underfull med hur tvättmaskinen fungerade...:-)

man kan ju inte klaga igentligen eftersom han är ju trots allt en man.......nåja allafall när vi åkte hem med 12,45 båten så satt jag hela resan och förberede mig på det värsta hemma....eftersom faster jenny, kusin Joel och henrik skulle komma och övernatta hos oss var man ju tvungen att försöka göra det till ett hem så nära man kan komma......

Som tur var skulle Elias åka med dom hit med sena båtresan så jag hade ca 7timmar på mig att reda upp.....det ända bekymret var egentligen hur jag skulle lyckas få alla sängkläder + soffan ren efter att katten har använt det som katttoa .......blä .......

nu sitter jag här 6timmar senare helt slut men alla rum städade och lite tvätt kvar bara.......men soffan är inte riktigt luktfri......Adrian har faktist tyckt synd om mamma så han har bara varit nöjd och glad hela tiden som jag sprunigt som en yr höna och försökt att få det någotlunda innan gästerna kommer.........man vill ju inte att det ska vara sista gången dom vill komma hit.

Nej nu ska jag särtta mig ner och bara njuta Adrian har lagt sig för natten och simon är på jobb...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0