Frysen snart full

Nu har jag bunkrat med massa brödkaror i frysen som jag bakat, det blev 13st fast vi har ätit en snart :o)
Sen imorrn tänkte jag baka lite gott och bunkra i frysen som bullar som jag aldrig lyckas med, och rulltårtor kan man frysa och hitta på en massa med sen.

Sen när man kommer hem från Åland med en ny familjemedlem så känns det skönt att ha en massa i frysen som e bara att plocka fram och det skulle behövas, som tillexempel när Elias fyller så har man bakat allt klart (utom tårtan, men det e inte jobbigt).

Jag har ju kommit på att det som jag köpte för att kunna bakat bröd var billigast på Lidl,
jag köpte:
-ett paket margarin
-två paket jäst
-en påse mjöl (2kg)
-en dyrare kasse (håller bättre att bära saker i)

Summa:18kr :o) inte mycket och det har jag fått massa bröd för.
Men jag har ju inte rum med hur mycket som helst i vår lilla frys, har bara tre små frysfack.

den första omgången bröd jag bakade så hade jag lite för mycket brödkryddor i tyckte jag (lite mer kännslig för kryddor)
Nu det andra sattsen så satt jag bara salt inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0