Prövar på att odla groddar

Jag vårstädade ju och då städa jag ju även ur matskåpet, där hittade jag en massa gröna linser i oöppnade förpackningar....Hmmm vad ska man med dom till tänkte jag då, kolla upp på nätet vad man kan laga av det där det stogd att man kunna odla groddar av dom....MMM det är ju mumsigt till maten, på mackan eller som godis.
Så jag kikade lite på hur man ska göra, (vet att det är bara att ringa upp svärmor annars och fråga) men ska försöka själv först. Så det fandes några varianter så vi får se om det funkar, annars ringer jag nog till dig Britt ;-)
Det e alltid roligt att odla saker jag har alltid önskat mig ett litet växthus, men lite svårt när man bor i lägenhet på andra våningen......Men jag såg att det fanns växthus som man monterar upp på balkonger dom var fina oxå, metallställningar med plast över, på biltema var det dom fanns 200 kr kostar dom ni som undrar vad jag önskar min när jag fyller år ;-).......jag la ut en bild på den oxå under tips till presant till mig.........jaha men vi får väl vänta och se om det vart groddar av linserna sen då....jag kan ju rapportera med en bild(bara om det vart bra)

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0