Så oansvarlig mamma

Måste bara berätta, vi var och simmade idag ner till centrum....Medans jag satt brevid basängen och väntade på Simon och Elias skulle komma ut ur omklädningsrummet så tittade jag på alla dessa små söta barn som kämpade på i det djupa vattnet med sina mammor. Då la jag märke till en mamma som hade med sig sina två barn (ca 4år och 1,5år) som hade sin kompis med sig och hon hade sin ca 2 åriga dotter med sig, jag la märke till dom för att ingen av dom barnen kan ju simma och ingen av dom hade flytsaker på sig.

Jag kikade lite på dom, när 2 barns mamman skulle försöka lära sin 4åring att simma lite medans hon höll i henne, undertiden satt den lilla 1,5åringen på trappan som går ner i basängen(basängen är som grundast att det når till simons midja) och väntade på sin mamma, sen kikade jag till om jag skulle se Elias och Simon dyka upp snart då hörde jag ett skrik: DESSIRE HJÄLP NADJA HON SJUNKER..... Då tittar man ju dit och ser en liten kaluffs på ytan som inte rör sig...då greppar en barns mamman tag i henne ur vattnet...hon hade ju såklart gått ner för trappan för att plaska lite i vattnet (hur skulle en sån liten förstå att hon inte bottnar) Ungen skriker som tusan hon lever, phju hjärtat bultade på en som bara den. Mamman kom fram till henne och skällde på hon att hon skulle ju sitta där och vänta på mamma....... Hmmm eller hur finns knasiga mammor....skulle jag ha råkat ut för det där så sku jag inte våga lita på mig själv längre.

Sen kom Elias och Simon och Elias var full proppad med flytsaker ( man är kanske lite nåjig) han har flytpuffar på armarna, flytkorkar på ryggen och sen brukar han vilja ha en groda framför sig som man flyter på. (fast den säpper han när han ska simma)

Jag tyckte det var obehagligt att se det där, tänk om hon inte skulle ha klarat sig fy vale vad hämsk man skulle ju ha mardrömmar ett par nätter minst.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Härrigud, snacka om oansvarigt av den där mamman! TVÅ icke simkunniga barn UTAN flytsaker. Nä, du gör nog rätt som ser till att Elias flyter ordentligt.

2008-02-26 @ 14:43:22
URL: http://jeneli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0