Monopol

Hej igen!
Jag måste bara skriva lite igen....haha... :-)

Jo det e så att jag och Simon brukar spela sällskaps spel eller kort spel på kvällarna om vi inte har något annat för oss. Vi spelade monopol igår, det gick inte så bra för Simon i början men sen köpte han en massa tomter och byggde hotel på alla nästan, jag hade en hel grupp jag kunna bygga på sen ägde jag några sprittlade tomter.
Det gick bättre och bättre för Simon jag fick inteckna mina gator och sälja några hus, men precis när Simon var som rikast och jag trodde det skulle bära utför för mig så vände lyckan....haha... :-)
jag hade en enda tom som det stogd 4hus på, jag tänkte att jag lägger dit dom alla på en så man får lite mera om han sku råka trampa på den, och mycket riktigt det gkorde han..... Jag däremot lyckades komma undan hans alla hotel och hus ett par varv, och fick ihop med pengar att teckna ut mina gator så jag skulle få pengar när Simon trampa på dom.
Det höll på ett tag Simons nerver var redan slut, han vart mer och mer otålig, och undra hur jag alltid ska ha sån f-ns tur i monopol hela tiden, för jag har vunnit förut mot han ganska många gånger.
Nåja spelet kom till sitt slut och jag hade övertaget minst gator mest pengar och VANN :-)...... Simon vart så arg att spelpjäsena, pengarna och korten bara flög i rummet sen gick han och la sig och sova...fniss ;-) han är ju bara för ljuvlig....hehe....

Men sen idag då sa han att han skulle ta en ny match mot mig i monopol....jaha tänkte jag ok då.....suck.....ja det var som vanligt han ägde massor jag inget och VANN INGEN!!!!....
Nu skulle spelet aldrig mera få plockas fram.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det måste nog jag och Konny börja med också... spela lite spel och umgås istället för att bara sitta och titta på tv.
Har ny blogg jag också: puppsipuu.blogspot.com

2008-01-10 @ 21:25:03
Postat av: emilia

hahaha! vi brukar åxå spela:) verkar va på modet igen:) kram!!

2008-01-11 @ 12:19:40
URL: http://www.emilia1982.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0