Simons födelsedag

Idag är det Simons dag då....Alla kakor var kvar i frysen som jag hade lagat innan.....riktigt stolt är jag :o)
Igår hade jag planerat att Elias och jag skulle stiga upp före Simon och fixa frukost på sängen åt han...(han blir ju så gammal)....Men det gick i stupet, för igår morse gick Elias upp kl: 5.30 och skuole kika på tv och vi skulle ju åka med sena båten hem.
Vi steg upp och kika på tv om någon orkan som var för 50år sen typ, sen så gick dagen och vi var på kalas till faffa, där började det märkas att han hade stigit upp tidigt så vi åkte iväg till båten sen han somnade i bilen när vi paserade godby.
Sen när vi kom fram till båten så vaknade han :-/...hade tänkt han skulle sova på båten, men då får han sova i bussen istället.
Vi träffa jimmy där och han skulle köra lastbil i närheten av oss så fick fick åka med han i stället för att ta bussen...skönt.....eller.....Elias vägrade somna han hade kommit över trött stadiet så han var övertrött.......Han spexa runt i lastbilen så man höll på bli tokig.
När vi nästan var hemma ja då somnade han, vi tog vårt pick och pack och gick upp och la vilden i sängen och han sov....skönt....Simon skulle dock åka iväg kl: 7.00 så jag tänkte att jag kan gå upp och laga frukost åt han men jag väcker inte Elias....Vi kika på en film och sen somnade, Sen vaknade jag av ett tjut JAG HAR NOOOR (snor) så det var bara att gå dit. (Jag kollar alltid klockan när jag går till Elias om det e morgon eller natt) klockan var 5.00 så man var ju ganska trött då. Elias sitter helt pigg i sängen och ska upp och kolla på barnprogram, jag sätter han i soffan och sätter igång tvn och tänker att jag kan ju lägga mig i sängen och somna om, han blir vansinig...JAG BLIR JU ENSAM MAMMA......stön...jaja jag bäddar väl ut soffan då (hård som sten) och vilar där en stund kanske han somnar. Sen vid 6.00 så går jag och lägger mig i sängen soffan är sååååå hård att man inte kan somna i den, Elias säger att MAMMA DU FÅR GÖRA DET ANNARS E JU PAPPA ENSAM....å tack :-s....Sen vaknar jag av att simon stiger upp vid 06.30 och skall åka iväg, stackarn han fick ingen frukost på sängen jag bara orkade inte stiga upp, Elias hade tydligen somnat oxå så......Sen väckte han mig 8.30 och då måste man ju stiga upp, han hade kackat, han sa MAMMA BYTA PÅ ELIAS JAG HAR KACKA LUCKTA....nej tack.....Sen var han vaken och spexa på som den, jag orkade knappt hålla ögonen öppna så vi klädde på oss och gick ner för att handla en blomma till Simon då, men sen när vi kom hem måsta jag bara lägga mig ner och blunda, men Elias tyckte inte det så han hoppa på en drog täcke av mig och hade tusen frågor på 5min.........uch så nu är jag JÄTTE trött ska gå och sova när jag e klar med det här...hoppas det e läsbart för jag har väl förmodligen somnat innan jag ens började skriva.....Simon fick sin blomma och bakverk alla fall men ingen vaken sambo att kika på film med ikväll......GRATTIS SIMON!!!!!

Godnatt då
kram

Kommentarer
Postat av: emilia

kikar in,jobbigt att va trött jag känner igen känslan:) kram!!

2008-01-29 @ 21:27:21
URL: http://www.emilianyman.blogdrive.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0