Väldigt tåliga fiskar

Har ni funderat på att skaffa fisk??? skaffa då inte vanliga guppisar som dör efter 1vecka och skaffar massa nya ungar hela tiden, utan köp en lite dyrare fisk, som guldbarber, skalare och ciklider. Vi skaffade ett stort akvarium förut på 160L som vi hade massa olika fiskar i, Guppys, guldbarber, skalare, ciklider, rabarber(inte såna sura man käkar från trädgården) neontetror, och så gjorde vi några försök på hajar.
Men när vi flyttade från 2:an till 3:an så hade vi ju hinkar med fiskar att släpa på, dom hoppa ur och dog en efter en (dom klenare vanligare fiskarna) För vi kunna inte lägga upp akvariet fören man vet var det ska stå, det tog ju mins en vecka....

´Sen när vi fick det på plats så var det inte så många fiskar kvar, Elias hacka hål i akvariet en morgon och då dog det några.
Men sen började vi tröttna på att rengöra det stora akvariet för så lite fiskar så vi bytte akvarium till ett på 60L, mycket skönare med mindre.
Så nu har vi det fortfarande kvar i vardagsrummet märkte jag när jag skulle storstäda....hahaha....klart jag vet att det varit där men vi har inte städat åt dom på evigheter då menar jag minst 1månad....mat har dom fått när man har kommit ihåg det, typ 1/veckan fast sen så är det ju så att katterna använder akvariet som vattenskål så vi fyller på vatten när det e typ hälften kvar bara, :-/.......(djurplågeri)......stackarna....nä men do efaktist tåliga dom vi har kvar och det är
Guldbarber, en orange ciklid och en stor skalare som brukar tappa färgen ibland.

Så igår då när jag städade så tyckte jag synd om fiskarna..(jag brukar kika på djurpolisen som går på animal planet..) så vi städa åt dom, och nu ser man in förut såg det ut som om man hade snigelodling där i ett mini träsk...

Vi ska nog ha ett stort akvarie igen sen, men det bli5r då vi skaffar hus så det e ett bra tag dit......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0