Välkommen till min nya blogg!

Nu ska jag göra ett nytt försök på att skriva lite blogg, det e nda problemet är vad man ska skriva om vissa händelser man har uppleft. Men nu kommer det kanske inte att vara lika svårt eftersom vi kommer att bli en till familje medlem i mars.
Vi väntar vårt andra barn, en kille till då om man kan lite på vad dom säger men jag tror nog det.

För den 2 Januari vid 21.00 tiden så fick jag såna f-ns värkar, jag gick och la mig i sängen och tänkte att det bara var för att jag har jobbat så mycket nu och jag skulle inte tillbax dit mera, så kroppen kunna slappna av.
Men Bebisen hade anndra tankar tror jag, han villa ut.
Så jag sa till Simon - Det kanske är lika bra att vi ringer och frågar vad vi ska göra!
Simon satt vid datorn - (suck,frust) ska du börja föda nu redan?
jag väckte mamma och frågade henne hon ringde till BB ochg frågade.
Dom tyckte nog jag skulle komma dit och kolla kurvan??? kurvan tänkte jag jo den är väl rund ;-) haha....
Nej skojade lite bara.
Vi klädde på oss och åkte iväg, Simon tyckte - åååå varför ska det alltid hända så sent på kvällar och nätter när man e trött???
När vi väl hade yrat klart i alla rondeller och var på plats så hade jag värkar i den tackt man har när det väl e dags, fast dom var inte ´tillräckligt starka då :-s. Dom kolla Ul och gyn undersökning (inget trevligt när man har ont)
Så på UL så tänkte jag nu e han lite större så man kanske kan kika om det är en kille.
Och jo jag tyckte jag såg en liten penis där på den lille krabaten.
Dom beslöt att jag skulle måsta lika kvar över natten (tack lite semester, och en sovmorgon kan vara skönt)för att hålla koll, jag fick en spruta så det skulle sluta värka. Sen senare kom dom in och skulle kolla kurvan på mig igen när dom trodde sprutan skulle ha gjort sitt då, dom spännde fast lögndetektorn runt magen på mig och så gick hon. Efter en 2min måsta jag slita lös mig och kuta på toaletten och SPY blä och uch jag hann inte :-(.
("Kännsliga läsare hoppa över nässta mening")  jag hann öppna dörren och ut kom det det krach landa hela dagens meny rakt i ingången, det sprättade ner dörren och väggarna i hela badrummet.... Så nu kan ni känsliga läsa igen jag ringede på klockan så dom kunna komma och städa upp det, stackars människa.
Jag var trött com tusan det var ju mitt i natten, städerskan kom in och städa "stackarn" jag tyckte det skulle vara oförskämt av mig att bara lägga mig ner och sova så jag pina mina stackars ögon att vara öppna tills hon var klar, sen tackade jag och somnade nog innan jag han höra om hon sa något. zzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZ
Sen på morgonen så kom docktorn in och sa att allt var ok att jag fick fara hem, han sa även att bebisen kommer att bli minst lika stor som den förra:-S HJÄLP!!! han beslöt att jag skulle komma in den 6 mars (på min födelsedag) och kolla när vi ska ta ut han. PJHU skönt slipper man gå över tiden och kanske få föda ut en bebis, inte en 3månaders gammal bebis:-) så då ringde jag hem och sa att dom fick komma efter mig, så runt 10.00 så åkte jag hem utan värkar och allt var ok.

Nämen se på tusan det vart en storry allafall :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack

2008-01-10 @ 09:48:59
Postat av: Alexandra

hoppas du är duktig på skriva nu =)

2008-01-10 @ 19:32:48
Postat av: Linda

Hehehe, hittade din blogg via Jennys sida. Jag var också inne på BB igår precis av samma orsaker. Jag ska få barn i mars och jag fyller själv den 8e :P. Tyckte vi hade en hel del gemensamt =). Vilket datum har ni i mars? Vi har beräknat den 9e.

2008-01-23 @ 12:16:31
URL: http://sumairus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0