Då var han här

Vi åkte in till BB till 20.30 och då var jag öppen 3-4cm värkarna vart bara starkare och närmre, vi fick ett rum som jag kunna kvida vidare i.
Jag begärde epedyralen eftersom den tar bort toppen på värkarna jag fick en bonus så det tog bort ganska mycket,  dom kopplade mig till en puls mätare och vad den kolla till vet jag inte. Den började tjuta och det var bara raka streck på den, Simon måsta kolla om jag levde :-) han tryckte dit en barnmorska och det hade bara slut på batterier.Sen runt 00.00 tiden så kollade dom öppningsskedet igen då var jag fullt öppen mitt i allt men vattnet hade inte gått, det hade det inte med Elias heller så dom fick ta hål på hinnan för när jag fick värkar så känndes det som han villa ut. Och presic då så hade ju epedyralen ingen värkan mera och ingen lust gas fick jag för vi han inte få komma in till förlossningsrummet för det var kö dit :-s det var 7 anndra mammor som hade kommit in runt samma tid. Så jag körde utan smärtlindring :-/
Nåja vid ett par krystningar och flåstande så kom han ut vid 01.40.

Så den där drinken ja vad ska man säga var det den eller råkade jag bara tajma in den när han hade bestämt sig för att komma ut, han kom ju 7dagar tidigare.

Elias är en stolt storebror, han sa att hans bebis käkar tissar, tänk om det vore så bra att det växer ut en ny och fastare tiss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0