Elias till doktorn

Elias har haft som en skinnflodd tunga sen han föddes, vi har varit till läkare flera gånger men dom sa att det är normalt ser ut som torsk, svamp så vi behandla han för det flera gånger utan resultat.
nu fick jag nog av att han ska ha en skinnflodd tunga så jag ringde läkare här på Åland och frågade om vi ku nna komma och visa den nu när den var som värst, han får ont i magen lite väl ofta oxå så jag tänkte om det kanske är någon alergi av något slag, men vad????
Vi åkte till läkare i godby och jag förklarade att det hade varit så sen han föddes och att han har magont och nu skitränna till, om det kunna vara någon alergi av choklad kanske för han har j ätit mera chokladägg nu än förut.

Elias var duktig och gapade stort och jag såg i läkarens ögon att det var något hon aldrig sett förut, så jag förväntade mig att dom skulle ta lite tester, men hon sa som alla anndra fast la till med något knasigt.
han hade nog som tors eller svamp och en kart tunga...kart tunga????? hmmm låter ju knasigt
men tydligen kan man födas med en så kallad kart tunga att tungan ser ut som en liten karta, men i Elias fall så hade han lite väl skarpa kanter på sin "karta" då så det kunder vara en kombination av det och svamp elelr torsk.

men då undrade ju jag då att kunna han faktist ha haft svamp/torsk i hela sitt liv utan att något av metoderna vi testat ha funkat???? Så hon skrev ut ett ytterligare recept på någon sörja så han blir blå i lila i truten av och om en månad skulle han på återbesök till läkare för att se om det hade blivit bättre.
Men det e ju bara det att det kommer och går eller han har ju det alltid där men ibland mera ibland mindre. Jag tror det e någon typ av alergi han har, om man tänker på att han har ont i magen å fast det kunna bero på att han sväljer svmpen i bland?????

Nåja dom borde ju kunna sin sak hoppas man, får väl se sen då om en månad vad dom säger då.

Men Elias var mycket duktig hos doktorn och gapade sort och svarade på frågorna hon ställde det var bra, sen på hem vägen sa Elias -: jag tycker om dig pammis(mamma) men jag tror jag måste åka hem till pappis nu, för han e ju ensam hemma. HAHAHA
kunna inget annat göra än små skratta lite och säga att pappa klara sig nog han kommer ju på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0