Frågan av Elias---Döden??? :-/

Elias frågade vad död e för något här om dagen....Hmm ja vi försökte förklara så gott det gick att när man blir gammal eller jätte sjuk, och så läggs man i en "låda" som sen grävs ner i jorden. ....hmmmm har ni några förslag annars....och hur förklarar man att man aldrig mera får se dom man känner mera....lite hämsk sak att försöka förklara men jag tror han inte riktigt är stor nog för att förstå det vet inte????........

Vår ena fisk dog ju samma dag det var därför han frågade tror jag för jag sa att den var död, skulle spola ner den men då tänkte jag att kanske han tror man blir ner spolad när man dör....Så simon och Elias satt den i en liten ask och grävde ner den här på bakgården......Men nu frågar han bara om vi inte ska gräva upp fisken och titta på den och sätta tillbax den i akvariet......ska vi bara låta det svalna det där med döden kanske????..........Snälla ni hjälp mig lösa det här.....

Kommentarer
Postat av: Fröken R

Det finns en jätte bra barnbok om döden att köpa. Tyvärr vet jag inte vad den heter.
Den hjälpte min brors son jätte bra när min pappa dog.

2008-05-18 @ 19:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0