Grannfejden

Våra grannar skulle behöva vara med i grannfejden, do e ju sååå roliga det e ju dom då som bor under oss (kattvakterna våra) och sen dom som bor mittemot dom (flyttade in just efter oss)

Dom bråkar ju om så små saker, och vi har ju inget emot någon av dom så man blir lite i kläm på någotvis eftersom gården är så liten och alla barnen leker med alla, ja man kan inte undvika någon så bra.
Så vi har ju vårat växthus på "kattvakternas" tomtplätt och brukar sitta där och fika med dom, och dom andra då så är ju i samma ålder som oss och har två flickor runt samma åldrar som våra.

Dom yngre grannarna då så satt upp ett litet staket på sin tomtplätt ca 20cm högt/lågt och det vart livat om det då såklart, och sen så tycker dom yngre då att det luktar siggaretrök i trapphuset tackvare att "kattvakterna" röker inne (jag känner inget) och dom ska försöka vräka varann.
Och en massa småsaker håller dom på tjafsar om, varför int bara ta det som en vuxen och diskutera saken, sen undrar alla varaför barnen bråkar i skolor och så....MEN KÅNSTIGT...vuxna kan ju inte en ta sig samman.

sen så frågar dom ju mig då om dom har pratat skit om varann till mig.....JO DET GÖR DOM  men det säger ju inte jag jag säger att nä vi har annat att prata om, och varje gång dom diskuterar om varan så brukar jag säga där bor dom och peka, bara att gå dit och snacka. Jag orkar inte vara inblandad i något som vi inte har med att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0