Elias senaste uppfinning



Elais och jag satt och pyssla ikväll lite, brukar ta fram pysslelådorna på helgen. Då kom han på att han villa göra en gris, ok rita en gris då sa jag...men det skulle vara en tjock gris och papprena är ju inte tjocka, så jag fick låta fantasin flöda och kom på att jag har alltid tyckt att äggkartonger lignar massa gris trynen.

Så vi lagade en 3D gris han har målat och klippt limmat allt själv lite hjälp men inte mycket, så när den var klart så skulle den ju skickas iväg då (jag skickar mycket eftersom jag säljer massa saker på tradera) så jag frågade vart han skulle skicka stackars grisen??? till gammelfammo såklart.

Så nu ligger grisen in packad i en låda adresserat till kumlinge åker iväg imorrn.
Vill ni ha "recept" på grisen så här är den :o)

1st äggkartong
2st rosa pappers ark A4
1st rosa färg
1st grön färg
1st pensel
3st tomma toa rullar
1st limm

klipp ut 5st såna "ägghållare" ur äggkartongen och klipp ut dom som e på kanten som ska bli till öron (se bild)
måla dom rosa, låt tårka.
klipp ut ett gris ansikte i det rosa pappret, sen en lite mindre rund bit.
tag 3 tomma toarullar och limma ihop 2st brevid varandra och en åvanpå emellan dom båda.
limma fast rosa papper runt dom klipp bort överlopps papper.

Limma fast tryne och öronen på det pappret som blir ansikte, limma fast fyra fötter på toarullarna, låt tårka.
ta en bit papper till knorr och limma fast i rumpan.

måla ögon och mun på grisen, låt tårka. undertiden limmar du fast bakdelen i toarullsfunderingen, låt tårka.

Sen limmar du fast ansiktet på andra ändan av toarullarna, låt tårka

Och vips så har vi en gris. :o)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad duktiga ni är! Säg till Elias att Faster Jenny gärna vill ha en gris också, eller nåt annat djur.

2008-09-21 @ 15:20:18
URL: http://jeneli.webblogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-21 @ 15:22:19
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Moster

Vilken fin gris du gjort ELias. Moster är jättestolt över dig.'

Kram

2008-09-21 @ 15:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0