Annorlunda fredag kväll

Igår så hade Adrians dagmamma lurat med mig till hallunda i folketshus på tupperware senarium tillsammans med matmagasinet, det kostade 20kr i inträde.
Hon och två andra "tanter" kom efter mig vid 17,30 så bar det iväg. (dom var alla födda runt 60-t)

Men när vi kom fram fanns det massa bord med tupperware saker till bra erbjudande, men jag köpte inget.
Sen skulle man fylla i massa lappar som man senare kunna vinna fina saker för.

Vi gick in i salen, ochfick en varsin liten nyckelring (den lilla gula på bilden) och satte oss ner för att lyssna på tupperwarechefen, det var väldigt spännande och roligt. Hon var väldigt rolig oxå så det gjorde ju saken ännu bättre.
Efter etttag så var det en liten paus coh i den fick man fylla i ytterligare lappar om man villa vara värdinna eller börja sälja.
Så jag skrev i en lapp om värdinna, och så kom jag på att jag känner ingen som kan komma och demonstrera så jag sa till moud att nu måste du börja sälja (jon stogt och vela om hon skulle eller inte, så jag bestämde åt henne)

Så var pausen färdig och vi satte oss igen, hon pratade vidare sen så började dom slänga ut massa chiliburkar till alla (den röda på bilden) hon lagade även någon macka med vad det nu var på som vissa fick smaka på (använde sig ju utav tupperware)
Sen började utlottningen men som vanligt vinner jag aldrig något :( och så skulle dom lotta ut en kniv till en som villa vara värdinna, då sa hon att den här personen var rolig för hon fyllde i att hon skulle vara värdinna på en som skulle hålla partyt som inte hade fyllt i att hon skulle börja sälja än......Ann-catherine Renfor kan komma ner efter sin brödkniv tycker jag hon är värd...hon lyckades övertala 2personer att bli tupperware säljare :)

jaaaaa jag har vunnit något det var fan i mig på tiden.

Sen så skulle dom lotta ut disken (sakerna hon använde sig utav när hon laga mackorna) det var en våg,vippskål,kniv,slickepott och en sån måttgrejs.

den så fick moud ta med sig hem disken altså.
Sen var det slut pratat och på vägen ut fick man ett varsitt nummer av matmagasinet, och en ihopfällbar burk (vet inte vad dom heter)

I bilen på väg hem fick jag massa tips om 70-talet kom hem runt 21.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0