Hittade Elias syckel men...... :(

Jag och Elias gick runt lite här i kvarteret för att söka syckeln...offtas brukar dom lämna stöldgodset bara en bit i från platsen där den stals.....så vi letade i närheten bara.....mycket riktigt nere i den branta backen med barnvagnsramp låg den stackars lilla syckeln väldigt svårt skadad...jag upptekte vid ett senare tillfälle när vi familjen gick ner till centrum för att lägga upp lite lappar...att det var orange målat på en kvist uppe i backen och sen på två ställen på räcket och två st streck nere i backen på exakt samma stället syckeln låg...jag upptäckte inte det då när jag hittade syckeln för du var jag
så frustrerande arg på hur den såg ut.....men dom måste ju ha haft kasst tävling med den heller något sånt

HÄR ÄR DEN :(


Så Elias blev ju givets vis ledsen och undrade hur någon kan göra så dumma saker.....man kan ju fråga sig det skulle vart "ok" om det var en vuxen syckel men ett BARN dom förstår ju inte detta....så Elias blev arg och sa- Mamma jag tycker dom skurkarna som gjorde det håär med min syckel ska säga förlåt......-då sa jag att vi får hänga upp lappar i centrum med en bild på syckeln så kanske dom komemr och säger förlåt.



Så ser dom ut...inte för att jag tror på att det kommer att stå en syckel där men man har ju gjort ett försök på att dom kanske inte gör om det men en annan syckel förhoppningsvis.

Hittade även sprayburken dom använt.....kanske man skulle bli polis :) det var orange hårfärgspray, kanske man skulle gå och kolla skolan om det finns någon med orange hårfärg där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0