på bio---BOLT



Ja det var i lördags som jag, simon och Elias var på bio i jakobsberg.
barnens faster Jenny och kusin Joel kom för att schoppa på ikea och ta hem faffas bilen, så vi mötte upp dom i cityterminalen för att sen köra till moster Rosanna.
Där vi tog farväl av den korta vistelsen med faster och kusin, och dom begav sig för att vandra på ikea.
Vi lämnade lille Adrian hemma hos moster och Daniel medans vi gick på bio.

Ja det var ju Elias första bio besök så det var lika pirrigt för oss som för han fast kanske inte samma pirr :)
Vi köpte poppcorn och dricka ocg fick plats tredje raden bakifrån och längst ut på kanten vilket var bra.

Några dagar innan bion så hade vi sagt flera gånget till Elias hur man betert sig där inne, man får skratta och prata tyst men inte hoppa från möbel till möbel eller skrika och vara allmänt olydig...ja men det skulle han klara av.
Så när bion väl började blev han så stum av den stora ljudliga bioduken så han åt varken godis eller drack något, men sen släppte det när det kom reklam om vad det finns för filmer.
Oj superhjältarna den har jim, oj mamma titta ice ace den har jag fast den är lite repig, MADAGASKAR den lånade jag förut...allt det var ganska ljudligt...men det gjorde inget.

Sen under filmens gång så skrattade han och var väldigt stilla...men sen när det var en halv timme kvar så då hade blivi för länge....då brast det.
Han klättrade mellan möblerna och tänkte kassta poppcorn på dom anndra, så simon gick och kissade med han så han skulle få röra på sig lite.

sen på väg hem orkar jag inte yttra mig den dagen vill jag bara glömma....han var högljud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0