här har julen och nyåret gått förbi redan

Jaha då hade man lite tid övers att skriva lite nytt här, om jag kommer på vad av allt???

vi kan ju börja med att säga att jag har haft det sååå roligt att få jobbat sen 3november till den 31dec. Har varit jobbigt att ta sig på jobb ibland när Adrian inte har sovit på nätterna och sen ska kläs på och iväg till dagmamman Emilia.....men när man väl var på jobb så var det skönt att få känna på det vuxna mänskliga livet utanför hemmet oxå :)

Sen har vi ju då Simon och Elias som har klarat sig själva hemma i sthlm, som verkar ha gått bra förutom hushålls sysslorna det får han lite skäll för :(

Och sen kom julen då, uch så mycket klappar ungarna fick vilket dom säkert tycker är helt ok, men hur ska vi få hem allt och vart ska vi stoppa det....nåja vi hittar väl något gammalt hemma som vi kan göra oss av med :)
Men det var bara massa bra saker dom fick allafall.

Sen kom ju nyåret då, den spenderade jag simon och barnen hemma hos fammo (dom var inte hemma)
vi lagade toast till förätt (ost, skinka och tomat)
Sen hade vi lövbiff, klyfftpotatis med viklökssmör till varmrätt med lite grönt oxå då.
Sen hade jag lagat en cheeskake till efterätt.

Efter det så gick vi ut för att skjuta lite små smällare som elias hade, eftersom han brukar inte klara av att vara vaken allt för länge. När det närmade sig tolv slaget klädde vi på adrian och la han i vagnen och gick ner för att tända på dom stora smällarna vilket var en hel massa, Adrian tyckte tydligen inte det var något märkvärdigt så han somnade.
Medans jag och Simon började märka av vinet som vi drack :)

Senare på kvällen kom tommy dit mitt i allt när vi hade gått och lagt oss, en stund senare kom fammo och Johan.

Nåja och nu är det redan den 5 jan 2009 och allt är över men blev rätt ok ändå...några misstag kunna ha varit ogjorda men inget farligt :)



Kommentarer
Postat av: emilia

du är utmanad i min blogg=) kram

2009-01-25 @ 20:34:54
URL: http://www.emilianyman.blogdrive.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0