kungaparet i salem

Idag var kungaparet och hälsa på här i salem :)
Dom besökte även Elias dagis runt 14tiden, man skulle INTE få komma dit mellan 13-15.

Men man kunna se dom nere i centrum före om man villa, men det öste ner regn hela dagen så jag orkade bara inte.

Elias steg upp imorse som en skinande sol och kom ihåg att kungen skulle ju komma till HANS dagis, så in i duchen och sen på med lite parfym och så måste mamma fixa frillan hans...som en igelkott....så raskt iväg till dagis.

Sen när jag skulle hämta han så kom Ann med ett stort leende hans ena fröken och berättade vad som hade hänt, ånej tänkte jag nu har han skämt ut oss inför kungaparet...

Men icke det utan dom hade ju alla barnen suttit på golvet i en klunga, och drottningen hade pekat på just Elias och sagt ååå vilken snygg pojke vad fin du är i håret :)

Men Elias hade gått ut på dagis gården efter en stund eftersom kungen inte kom i rustning med häst eller hade svärd då var det inget roligt att se..... men ute på gården var det ju massa polis bilar som stogd utanför på sin vakt, det var ju spännande så han gick fram till dom och diskuterade istället.

Elias hade bestämt träff med poliserna, så dom skulle komma till dagis och hälsa på barnen en dag :)
Dom hade frågar Elias om han skulle bli polis när han blir stor.....nää hade hans sagt jag ska bli sopgubbe och jobba med moffa, och ibland ska jag vara tåggubbe och köra gammla ruttna tåg :D  ojoj  vad jag älskar min lille Elias han är sååå rolig.



Kommentarer
Postat av: Fammo

Hihi... gulle!

Han brås på far sin. När Simon var i samma ålder kom Drottning Noor av Egypten hit till Kastelholm. Jag skulle vara med och uppträda med folkdans, och så behövdes det ett sött barn i folkdräkt som kunde överräcka blommor till Drottningen. Jag lyckades övertala Simon att ställa upp eftersom han hade folkdräkt.

När den stora dagen kom var vi ut och plockade liljekonvaljer, men när vi kom till Jan-Karlsgården ballade Simon ur. Han vägrade att överräcka blommorna.

Det blev stora övertalningen. Jag fick muta honom med att efter uppvisningen skulle vi åka till Mattssons och han skulle få välja vilken Lego-byggsats han önskade. Då ställde han upp.

När Drottningen kom stegade han fram och överräckte blommorna, tog i hand och bugade så att pannluggen tog i marken.

Synd att man inte har en enda bild på det...

2009-06-03 @ 20:08:12
URL: http://www.britt-hoftled.blogspot.com
Postat av: Ann-catherine

haha så sött då, det ska jag fråga om han mins sen :) ja ajg ska fråga efter bilder från dagis sen eftersom vi inte själva fick vara med

2009-06-03 @ 22:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0