Polering av golv i köket

Idag när jag skulle skura golvet i köket för att sockorna stanna kvar men foten lyfte, så fick jag ett ryck att jag måste skura det ordentligt för att kunna polera det efteråt :)

Eller hur det var ett helt dags arbete nästans, hade inte mycket polish kvar så det blev lite fläckigt :/


här är före skurningen



Först kassta vi massa vatten och såpa på golvet som fick ligga en stund före skurning, sen skurade jag och Elias



Så här såg vattnet ut efter första skurningen



här är lite skit som kom från golvet (tiden är senare för att jag delade upp golvet i två omgångar )



Här är vi inne på andra varvet med blötläggning



Så här såg vattnet ut efter andra skurningen



Nu ligger polerings medlet ute på golvet för att tårka in det ska ligga ca 30min.



Lite suddigt, men här är det tårkat och klart för att lägga in alla möblerna :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du skulle ha Enjos grovtrasa, den ska jag ta med mig nästa gång jag kommer så ska du få prova! Jag är övertygad om att ditt polermedel drar åt sig massa skit.

Enjotrasa med vatten är det bästa!

2009-05-19 @ 20:24:23
Postat av: Linnea

Du e galen som orkar hålla på vet du det :)

men om du känner att du har krafter kvar så vet du en lägenhet till som är i stort behöv av en grov städning :D

2009-05-19 @ 22:43:18
Postat av: Ann-catherine

jenny -Jo jag tror det jag med, men enjo är ju inte sååå billigt fast det blir det i längden ungefär som tupperwareburkar :)

2009-05-20 @ 09:49:46
Postat av: Ann-catherine

Linnea - Hmmm nja man måste ju anstänga sig lite för att man ska kunna trivas i dom här lägenheterna :) jo jag kan komma ner men det blir inte billigt :)

2009-05-20 @ 09:51:28
Postat av: Daniel Gustavsson

Hej! Är ni sugna på parkett golv. "lyx golv"

Är HallstParkett rätta firman för Er om ni vill ha billigt och bra golv.

Vi har tex Mosaikparkett, Stavparkett, Lamparkett.



Kontakt: [email protected]

2009-06-09 @ 19:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0